Összes oldalmegjelenítés

2010. június 4., péntek

Az unijó-Korponai István

Miért pont én illetve a családom lenne normális ebben a felfordított világban.
Vidékre utaztam unoka nővérkémékhez pihenni,falu jó levegő csend elfelejtett állatok közelsége falusi koszt és nem utoljára falusi ital.
A falu határában a megöregedett bolonddal találkoztam libákat őrzött,vélhetőleg azt kellet volna tenni de ő Lenin egyik kopott művével kezében lavórba kenyeret mártott és dobta a libák közé.
Ahogy jobban megnéztem itt mindegyik liba kóválygott és közelebb érve törköly pálinka átütő szagát éreztem.
-JÓ NAPOT Laci,megismer még?
-Csókolom bácsi-válaszolt.
Láttam az arca mint a Sicu japán harci kutya bőre olyan ráncos,foga nem volt,óra nagy húsos tiszta lila a lenyelt párlatok folyamodványként.
-Hogy van Lacikám?-kérdeztem
-Hát látja ismét iszom ,pedig a nagy lábú orvos a hegedű megmondta,Laci az alkohol magának méreg akkora lesz a mája mint a lapu levél-
-De mit tehetek,amióta ezeket a szárnyas dögöket legeltetem azóta iszom.
-Lacikám ,hát ezek a libák mind részegek!-
-Drága,író úr miért csak az én májam nőjön ?
-Ezeké a fehér szárnyasoké is nőjön,tömni nem lehet-múlt héten is itt volt valami Svéd állatvédő szolgálat,mindennap,minden pillanatában mellettem voltak a kamerájukkal,hogy hogyan érem el azt a szép nagy liba májat tömés nélkül.
-Még éjszaka sem hagytak békét,az egyik olyan jány forma bebujt mellém az ágyba,hogy figyeljen nem e akkor tömöm sutyiba,no de kiderült,hogy nem jány hanem fiú de akkor mán késő volt.
Most látom messziről egy Volvó porol Laci felé és nekem hevesen integet,nem barátságosan.
-Menjen az úr mert ez a Lindröm ez olyan féltékeny mindenkire,főleg ha férfi,
hegedű doktort is hátba verte -amikor a tályogot kezelte a lábamon,bolond ez is.
Meghallgatva Laci intelmét gyorsan elhajtottam,vissza pillantóból láttam amint hevesen gesztikulálnak egymásnak-majd Laci hassal a földre veti magát és ököllel a földet üti.
Szent ég mi van itt,-gondoltam
Megálltam Icumék háza előtt,szép kis hosszú paraszt ház-füstölt bejárati üveg galambok benne a ház tetején meg a ház építési ideje állt 1964.
Az autó hangjára kinyílt a nagy vaskapu,és ott volt én rég nem látott kedves rokonom és férje talpig Magyar gárda ruhában,fekete pólóban a szöveg :kisebb vagy mint Szlovákia-felírat ,kezdett viszketni a fejem és azt is tudtam nem az én emberem.
Átestünk a találkozáson és a negyedik kupica pálinka elfogyasztása után, kezdtem opálosan nézni ezeket az embereket,Gábort ezt a nagy tahó embert, volt vagy 140kg és minden nevetésnél,úgy hátba vágott,hogy kezdett hányingerem lenni.
-Tudod Andriskám,sokat változott itt minden amióta az Unijóba vagyunk,de gyere majd látod magad is.
-A büdös kurva életbe-üvölt az a szép szál ember és egy tyúkot verdes a földhöz-
kezdtem érezni hogy nem vagyok biztonságban.
-Nézd meg szívem milyen kurva nagyot tojt a sára megint-de utoljára, megy a kutyáknak a hülyéje.
-Bocsánat,hogy kérdezek de miért baj ez?
-Miért, miért látszik nem vagy képben-mert ez nem unijós szabvány háromszor akkora
és mit csinálok ha feljelentenek?
-Kik Gabikám?
-Kik kik nézd meg ,mind a két szomszéd ott lóg a kerítésen,ezek éberebbek mint a moszat.-Nem moszat drágám ,moszad javított Icus.
-És a tojás? mit tesztek vele?
-Mit mit,megy döncinek a kutyának.
A nagy ijedségre ittam még egy kupicát és már annyira részeg voltam,hogy nekimentem a kredencnek és a fejemre esett egy kereszt.
-Szent ég ez meg mi,?
-Á tudod Olaszországban is levetették mindenhol az én Gabim meg követi az eseményeket
feltette a kredencre azt mondta az Isten így is látja.
-Disznó!rebegtem részegségemben de már húztam is össze magam az ütés elöl.
-Jaj Bandikám azok vannak gyere,invitált Icus.
Gyanús volt sehol röfögés sehol egy légy sehol a disznó szar szag,no mindegy
-Feri,gordon,cacacaca,hívta őket a falú esze.
Kettő elég sovány tiszta szőr disznók jöttek elő
-T e Gabikám,és hol vannak e legyek?
-Legyek az kéne még,nézd itt van ez az elektromos rovarcsapda ez kinyírja mind ott sülnek meg alul nézd csak hogy zümmög a kis genyó.
-És a szar, nem látom
-Persze ,hogy nem öcsém, ezek reggel egyszer szarnak,nincs moslék nincs mitől,amikor meg dolog van jön a szaros mi úgy hívjuk-közmunkás szépen össze gyűjti.
-Az unijó az unijó,szabály az szabály,ezeket a disznókat 3-év múlva levágjuk akkor szép húsos 80-90kg lesznek,no jó ez hidd el.
Kicsit a végemet jártam,sok volt a pálinka de az élmény jobban hatott,ebéd, ez a szó úgy hangzott nekem mint hajótöröttnek a hajó látványa,menekülés a halál elöl.
Láttam magam előtt a sárgásan gyöngyöző húslevest,külön a zöldségeket ,külön a húst
és forróság öntötte el a lelkem.
Gabi ez az ős barom megint jó hátba vert,viccet mesélt és úgy röhögött olyan lett a feje mint egy nagy répa,de én már semmit sem értettem enni és enni,ez volt bennem.
Az utolsó sokk akkor ért mikor Icúkám szeletelt kenyeret és cukkinit tálalt fel szépen elkészítve, de sehol leves ,sehol zöldség ,sehol hús.
Olyan düh és csalódottság fogott el ,hogy felugrottam az asztaltól kitámolyogtam az autómba és el el innen mert meghalok,-hallottam amint szegény Icukám kiabál utánam
-Andriskám ,Andriskám legalább hagy csomagoljak neked egy kis cukkinit.
Ahogy kiértem a faluból,félre álltam hánytam egyet és ittam pár korty ásványvizet
ilyen állapotban nem vezethetek,leengedtem az ülést és nyomban elaludtam.
Író úr ...író úr ,erre riadtam,rosszul van ,hívjam a hegedűt?
Laci volt az a falú bolondja.
-Nem, nem jó reggelt Laci csak egy kicsit hirtelen fáradt lettem.
-Képzelje mi történt megházasodom
Kába fejjel kávé nélkül nekem nagyon mindegy mit csinálsz gondoltam.
-És ki a szerencsés Laci?
-Ki lehetne más mint a Lindröm,az esperes úrnál is voltunk tanácsadáson,tudja az unijóban már ezt is lehet.
Azt hiszem szegény Zrínyi rohant ki a várárból úgy mint én ahogy el,többször letekertem az ablakot és okádtam,okádtam.
Csak egyszer érjek haza...csak egyszer érjek haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése